تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ قیمت جدید محصولات سایپا شرایط واریز وجه ایران خودرو سیزدهمین دوره فروش جزئیات آزادسازی پول‌های بلوکه شده اعلام شد جزئیات افزایش مبلغ کالابرگ و یارانه اعلام شد/ دریافتی چه کسانی تغییر می‌کند؟ دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای فروش ارز اربعین؛ دریافت ارز زیارتی نافی ارز مسافرتی نیست /سیاست دلارزدایی ادامه دارد دهک یارانه شما تغییر کرده؟ راهنمای کامل ثبت اعتراض به دهک بندی و استعلام وضعیت خانوار حقوق بازنشستگان کشوری واریز شد؛ اعلام زمان واریز حقوق بازنشستگان جامانده بروزترین و جدیدترین قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ + جدول تعداد ثبت نام کنندگان قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد

قبوض گاز هم نجومی شد

قبوض گاز هم نجومی شد سخنگوی شرکت ملی گاز از صدور قبوض جدید گاز خبر داد و گفت: قبض گاز ۴ درصد مشترکان پرمصرف چهار برابر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 05
کد خبر: ۱۲۴۸۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد عسگری با بیان اینکه هیئت وزیران در نشستی به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو و به استناد بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده در بخش گاز را تصویب کرد، گفت: طبق این آیین‌نامه مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آن‌ها در دوره زمانی۱۶ آبان‌ماه تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سال پیش کاهش یابد، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف (پاداش صرفه‌جویی) معادل سه واحد درصد و تا سقف ۴۵ درصد در گازب‌های صورتحساب دوره خواهند شد.


وی افزود: ٢٥ درصد مشترکان صنعت گاز پرمصرف هستند و تعرفه آن‌ها افزایش یافته است.

 

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه این طرح به منظور مدیریت مصرف از ماه جاری اجرایی خواهد شد و برای آن نیز دستورالعمل‌هایی تعریف شده است، ادامه داد: قیمت گاز به‌صورت پلکانی و در ۱۲ پله برای مشترکان محاسبه می‌شود، مشترکانی که در سه پله نخست هستند همان قیمت گاز پارسال محاسبه می‌شود و هیچ افزایش قیمتی داده نخواهد شد، اما مشترکان پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی شامل افزایش تعرفه می‌شوند.

 

عسگری با بیان اینکه بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند، گفت: با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف، قیمت گاز صادراتی نیست و خیلی پایین‌تر از آن است و به‌صوت پلکانی محاسبه می‌شود.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور تاکید کرد: میانگین مصرف خانگی، تجاری در بهمن ماه ۵۸۷ میلیون مترمکعب در روز بوده است که نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش داشته است.

 

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به اقداماتی که موجب کاهش مصرف می‌شود، گفت: لازم است مشترکان با انجام اقدام‌های ساده‌ای مانند تنظیم دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، پوشیدن لباس‌های گرم، محدود کردن فضای گرمایشی در منازل، خاموش کردن وسایل گرمایشی زمان ترک منازل و اماکن دولتی و اجتماعی، ما را در بخش مصرف همراهی کنند تا بتوانیم بی‌دغدغه زمستان امسال را هم پشت سر بگذاریم.

 

به گفته عسگری این اقدامات می‌تواند تا ۱۰ درصد ذخیره انرژی را به‌دنبال داشته باشد و به ما این امکان را می‌دهد تا در تأمین گاز نیروگاه‌ها و بخش خانگی و تجاری در فصل سرد، مشکل خاصی نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به برنامه شرکت گاز برای تشویق مشترکان خوش مصرف گفت: شرکت ملی گاز ایران مکلف شده است ضمن دریافت اطلاعات خانوار‌های محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، تعرفه مشترکان را از ابتدای سال به نرخ صفر محاسبه کند./ ایسنا

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار